Tüm Ürünlerde Ücretsiz Kargo!   

Pelin Kırca

“Kayıp Zamanın İzinde” Anadolu Medeniyetleri’ne duyduğumuz hayranlıktan ortaya çıktı.”
Bu iş birliğinde her bir parçanın üretildiği Hatuşa’da kurulmuş Hitit Medeniyeti’ni (MÖ 1600-1180) anıyoruz. Bu medeniyete biraz olsun merak uyandırabiliyorsak ne mutlu bize!”
Pelin Kırca’yı daha yakından tanımak ve kendisi ile yaptığımız iş birliği koleksiyonu “Kayıp Zamanın İzinde”ye dair detayları da onun ağzından aktarabilmek adına çok keyifli bir söyleşi yaptık. Sizlerin de okurken keyif almanızı dileriz.

“Kayıp Zamanın İzinde” Anadolu Medeniyetleri’ne duyduğumuz hayranlıktan ortaya çıktı.”
Bu iş birliğinde her bir parçanın üretildiği Hatuşa’da kurulmuş Hitit Medeniyeti’ni (MÖ 1600-1180) anıyoruz. Bu medeniyete biraz olsun merak uyandırabiliyorsak ne mutlu bize!”
Pelin Kırca’yı daha yakından tanımak ve kendisi ile yaptığımız iş birliği koleksiyonu “Kayıp Zamanın İzinde”ye dair detayları da onun ağzından aktarabilmek adına çok keyifli bir söyleşi yaptık. Sizlerin de okurken keyif almanızı dileriz.

Fotoğraflar: Elif Kahveci (@elifkahveci)


Pelin selam! Önce bize biraz kendini anlatmak ister misin? Nasıl bir eğitim aldın, nerede yaşıyor ve çalışıyorsun. Şu sıralar seni meşgul eden güncel konular nelerdir?
Bilkent Üniversitesi’nde Grafik Tasarımı okudum, ardından New York’ta School of Visual Arts’ta Tasarım masterı yaptım. 2016 yılında Münih’te Werner Herzog’un Rogue film okuluna gittim. Son bir kaç senedir İstanbul ve Ankara arasında gidip geliyorum. Bu aralar sanırım herkes gibi çok çok üzülerek güzel ülkemin içindeki harika insanlarla birlikte çöküşünü takınlı derecede takip ediyorum. Hiç birşey yapamamak içimi acıtıyor. Çok zor da olsa herşeye rağmen umudumu korumaya çalışıyorum.

Çok yönlü bir çalışma disiplinin var. Bir sergide ya da bir festivalde animasyon filmlerini izleyebiliyoruz, çeşitli sektörlerde tasarımlarını görebiliyoruz; kimi zaman da kitaplarda resimlerine rastlıyoruz. Üretkenlik serüvenini anlatacak olsan nereden başlarsın?
İş birliktelikleri ya da kendi projelerimde hep problem çözmeye odaklandığımı düşüyorum. İş birlikteliklerinde problem zaten projeyle birlikte geliyor; kendi projelerimdeyse problemin adını ben koyuyorum, koşullar şekillendiriyor. Animasyon filmlerim benim dünyayı anlamlandırma çabamın sonucunda ortaya çıkıyor. Uzun, çok emek ve sabır isteyen bir süreç tek başına çizerek film yapmak; aslında tam bir delilik, ancak bütün imkansızlıklara rağmen filmi tek başıma yapabiliyor olmak bana çok iyi geliyor. Sabah kalkıp duş alıp biraz rahatsız giyinip çalışmaya otururum neredeyse her gün çalışıyorum; pek uzun tatiller yapmam. Çalışırken kitap çok dinlerim özellikle çizim yaparken daha iyi konsantre olduğumu düşüyorum.

Sanat pratiğine baktığımızda seni harekete geçiren bazen bir kitap bile olabiliyor. İşlerinde uzun soluklu bir araştırma sürecine giriyorsun ve sonucunda izleyiciyi hikayenin içine çekiyorsun. Nelerden ilham alırsın?
Araştırma sürecine bayılıyorum, hazine keşfi gibi oluyor. En baştaki çıkış noktam yolculukta bambaşka yerlere gidebiliyor ve bu süreç beni çok heyecanlandırıyor. Merak sanırım en büyük ilham kaynağım. Herşeyden ilham alabilirim.

Gizem senin için ne ifade ediyor? Sanat pratiğinde nasıl bir yeri var?
Gizem benim için bir işi yapma süreci. İşin başında tam neye dönüşeceğini bilsem sihri kesinlikle olmaz. Süreçle şekilleniyor ve aslında tam bir gizem!

Kariyerini şekillendirirken nelere dikkat edersin? Yeni bir iş birliğinde karar mekanizman nasıl çalışır?
Çalışmaya başladığımda şansıma hep içinde bulunmak istediğim projeler geldi ve bir şekilde onlar şekillendirdi kariyerimi. Son bir kaç yıldır proje seçiyorum; zaman paha biçilmez. Bir işi yapmak demek, kendi projelerimi kenara koymam demek. Gerçekten zamanımı vermek istediğim projeleri alıyorum.

Hayatta karşılaştığın olumsuzluklarla nasıl başa çıkarsın? Seni iyi hissettiren ve bize de tavsiye etmek istediğin bir şarkı, bir kitap ve bir film paylaşır mısın?
Olumsuzluklarla en iyi başa çıkma yolum, gerçi başa çıkmak mı yoksa görmezden gelmek mi tam bilemedim ama, iş yapmak. O zaman kendimi herşeyden soyutluyorum. Bu da bana iyi geliyor.
Bana herşeyle başa çıkabilmeye dair ilham veren Werner Herzog’un epik filmi Fitzcarraldo’nun yapım aşamasını belgeleyen Les Blank belgeseli: Burden of Dreams.
Stefan Zweig’ın Dünün Dünyası: Bir Avrupalı’nın Anıları. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir kitap.
Somewhere Over The Rainbow, Judy Garland: Her zaman iyi hissetiren bir şarkı.

Yaratım sürecinde kendini yeteri kadar özgür hissediyor musun? Bir film, çizim ya da tasarım ortaya çıkardıktan sonra çıkan işle nasıl bir bağ kuruyorsun?
Tamamen özgür bir süreç mümkün değil. Zaman, bütçe ve elimdeki imkânlar içinde hareket etmem gerekiyor. Kısıtlamaların zaman içinde beni güçlendirdiğini düşüyorum ya da avunuyorum tam bilemedim şimdi 🙂 İşler ortaya çıktıktan sonra onların kendi bir hayatları oluyor; uzaktan izlemek hoşuma gidiyor.

Gömlek senin için ne ifade ediyor? Gündelik hayatındaki yerini anlatacak olsan neler söylemek istersin?
Gömlek dolabımın vazgeçilmezi. Zamansız ve mevsimsiz.

Bil’s markası ve ürünleri ile ilgili düşüncelerini paylaşır mısın?
Bil’s markası benim için zamansız koleksiyonlar ve çok kaliteli gömlekler demek. Dolabımda yepyeni duran vintage olabilecek, çok severek giydiğim Bil’s gömleklerim var.

Bil’s ile iş birliği serüveninden ve koleksiyonun hikayesinden bahseder misin?
Pandemi tam başlamadan önce Mart 2019’un başında erkek arkadaşım Rauf’la birlikte Roma’ya gidecektik. Derken yavaş yavaş kısıtlamalar geldi ve biz de Ankara’da kaldık. Madem Roma’ya gidemiyoruz, neden Doğu Roma’yı gezmiyoruz diyerek son iki senedir koşullar el verdikçe Anadolu’yu gezdik ve bu gezileri daha da zenginleştirecek okumalar ve araştırmalar yaptık. Hala da okumalara ve gezilerimize devam ediyoruz. Gezilerimizi ve araştırmalarımızı somutlaştırmak için Anadolu Medeniyetleri’nden ilham alan ürünler düşünmeye başlamıştım. Sizden gelen iş birliği teklifiyle Bil’s gömleklerinin üretildiği Çorum, Hattuşaş’ta imparatorluk kurmuş Hitit Medeniyeti’nden ilham alan kapsül koleksiyonu hayata geçirme fırsatım oldu. İyi ki beni davet ettiniz harika bir deneyim oldu.

Çekim için birlikte Hattuşa’ya gittik ve orayı senin gözünden görme şansımız oldu. Koleksiyon ve mekân arasındaki ilişkiden bahseder misin?
Koleksiyonu Hattuşaş’a götürmek koleksiyonu tamamladı diyebilirim; evine gitti. Bence Hattuşaş’a da çok yakıştı.

“Kayıp Zamanın İzinde” isimli koleksiyonundaki favori gömleğini seçmeni istesek bu hangisi olurdu?
Koleksiyonu yaparken her parçanın diğerinin yerini dolduramayacağını düşünerek tasarladık, o yüzden her parçayı senelerce çok severek giyeceğim.

O halde Bil’s için oluşturduğun spotify listeni de buradan paylaşarak sana bu samimi sohbet için teşekkür ediyor ve herkesi koleksiyonu incelerken arka planda bu listeyi dinlemeye davet ediyoruz.
spoti.fi/3ENiFXm

Pelin Kırca: @pelin_kirca

Bunları da beğenebilirsiniz

Post Image

border_less: Melek Gençer & Huo Rf

Farklı coğrafyalardan sanat üzerine anlatı ve görüşleri bir araya getiren online bir platform olan border_less’ın eş kurucuları Melek Gençer ve Huo Rf’ye “Merhaba!” deyin.

Sanatçı ve yazarlara yeni içerik ve yayın desteği vermeyi hedefleyen bu online platformun nasıl oluştuğunu, önümüzdeki dönemde gerçekleşecek yeni projelerini, hayallerini, hedeflerini, ilham noktalarını ve Bil’s markası hakkındaki düşüncelerini sorduk.

Daha fazlası
Post Image

Elif Kahveci

“Bil’s Sohbetler” serisinin arkasındaki gözümüz; fotoğraf editörü ve serbest fotoğraf sanatçısı Elif Kahveci ile tanışın!

Elif’le fotoğraf sanatı, ilhamları ve tabii ki gömlekler ile ilgili konuştuk

Daha fazlası
Post Image

İnci Furni

İnci Furni ile, Bil’s’de yapmış olduğumuz iş birliği ve Bilsart’ta paralel kurguladığı sergisi ‘Prova’ vesilesi ile uzun bir süredir birlikte çalışma şansına sahip olduk. Kendisi ile ‘on Color’ koleksiyonunun arkasındaki sürece, sanat pratiğine ve Senkron ‘Eş zamanlı video sergileri’ kapsamında Bilsart’taki sergisine dair sohbet ettik. Keyifli okumalar…

Daha fazlası

Post a Comment

Your email address will not be published.